ROCA News

Supliment ROCA Ziarul Financiar - Interviu Gavril Mureșan, CEO Electroplast

„Cred că în 2021 se vor pune bazele unor mari proiecte de investiții în România, în Europa și în afara spațiului european.”

Gavril Mureșan a creat în 1993, alături de alți doi investitori, Electroplast, care a devenit un important producător de conductori și cabluri electrice.

Este CEO al producătorului de conductori și cabluri electrice Electroplast,  care a vândut anul acesta 230.000 de kilometri de cabluri, cam cât înconjurul Pământului de șase ori la Ecuator. Dar înainte de a fi CEO, a fost un om cu o idee și a creat de la zero un business. A trecut de la postura de angajat la o mare companie din Bistrița (Rombat), la aceea de investior privat, în anul 1991. Doi ani mai târziu, a creat, alături de alți doi investitori, Electroplast. Gavril Mureșan spune că a plecat la drum cu un capital foarte mic, dar cu o idee foarte
valoroasă. În 2008, criza financiară l-a surprins cu investiții în derulare de 4 milioane de euro. Din 2016, partenerii italieni de la ICC au decis să iasă din companie, iar doi ani mai târziu au cedat pachetul de 50% din acțiuni platformei ROCA. „Între 2016 și 2018, am avut o perioadă deosebit de grea, Întrucât nu puteam lua decizii în privința investițiilor și a dezvoltării companiei.
Acesta a fost motivul cel mai important pentru care m-am implicat direct în găsirea unui investitor în locul colegilor de la ICC. Situația
era una foarte grea și necesita o schimbare majoră din toate punctele de vedere, lucru care s-a și întâmplat, prin implicarea platformei
ROCA“, spune astăzi Gavril Mureșan. Din experiența de până acum cu ROCA, spune că acest parteneriat aduce un alt spirit antreprenorial în companie, maturizând capitalul, identificând slăbiciunile și venind mereu cu soluții.

„Aș spune că ROCA participă activ la modernizarea capitalului românesc, la maximizarea valorii de business în companiile în
care investește.“ Decizia de a atrage ROCA în Electroplast a fost, de altfel, unul dintre momentele pe care le descrie ca fiind cheie în cariera lui de business, alături de decizia de a deveni antreprenor și cea de a coopta alți asociați. Acum, când pandemia a bătut la ușă cu o criză sanitară complet diferită de cea financiară de acum un deceniu, Gavril Mureșan a identificat câteva oportunități. Care sunt ele? „Fonduri masive pentru investiții în România și UE, dezvoltare de afaceri pentru o independență economică mai mare a României, dezvoltarea fără precedent a infrastructurii de transport terestru feroviar, naval, aerian, a infrastructurii de sănătate și energetice, solidaritate mare între companiile românești, deschiderea de noi linii de business, accelerarea digitalizării companiilor, dar și a instituțiilor de stat.“ Lecția de business a anului 2020, din punctul de vedere al CEO-ului Electroplast, este una care obligă firmele care gândesc pe termen lung să aibă totdeauna în vedere planurile B, C și D, dacă este posibil.

În plus, adaugă el, este important ca din politica firmelor să nu lipsească niciodată consolidarea capitalului, crearea de rezerve de capital pentru a putea trece tot timpul examenul unui test de stres.

Gavril Muresan, Electroplast